dinsdag 20 mei 2008

7 years in Tibet




Iedereen heeft wel zo zijn verhaal hoe hij of zij tot mandala's tekenen/maken is gekomen.
Hieronder Anne-Mieke's woorden.


Ik lees graag boeken over of geschreven door de Dalai Lama, waarin mandala's wel eens worden vernoemd.
Een tijdje geleden zag ik de film ‘Seven Years in Tibet’. Ik zag er monniken op de grond aan het werk met het maken van een grote mandala. Wat was dat eigenlijk, een mandala?
Ik ging erover lezen (zie Mandala-boeken) en zocht informatie op Internet. Het begin van mijn ontdekkingsreis…


Toen Gerda en ik Anne-Mieke in Leuven bezochten had ik een stapel gebrande cd's bij me voor haar. De soundtrack zat er ook bij.
De video is gemaakt met Anne-Mieke's mandala's en de muziek is natuurlijk uit de film, het nummer heet Quiet Moments.

Geen opmerkingen: